Influence of Covid-19 on play models in the child and adolescent population. Systematic review
Keywords:
Physical activity, Virtual games, Leisure, Sedentary lifestyleArticle metrics
Abstract
INTRODUCTION. Leisure and free time play a fundamental role in the physical, cognitive, emotional, and social development of children. During the health emergency caused by the COVID-19 pandemic, the child and youth population has faced a series of challenges that have affected both their health and their lifestyle. The study aimed to analyze the documents related to the transformation of leisure and free time in children and adolescents and the main characteristics of games during and after confinement because of the COVID-19 pandemic. METHOD. A systematic review of the scientific literature was carried out using the PRISMA method. The information search was performed on September 1, 2023, in the Wef Of Science, Pubmed and Scopus databases; The search terms in English were: (“COVID-19” AND “play” AND “leisure” AND “children”). After in-depth analysis, the systematic review finally included 17 articles. RESULTS. Current research on children's leisure during the pandemic is scarce and sometimes contradictory. The findings show a decrease in physical leisure activities during the pandemic and an increase in sedentary behaviours. The analysed studies agree that parents present a key role in promoting healthy lifestyles. CONCLUSION. More long-term research is needed to better understand the effects on children during disruptive events like the pandemic.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Luisa Gámez-Calvo, Víctor Hernández-Beltrán, Luis Felipe Castelli Correia de Campos, Luz Marina Chapaluz-Narváez, Mário C. Espada, José M. Gamonales
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
El compromiso de EA, Escuela Abierta es promover la máxima disponibilidad en red de forma gratuita y sin restricciones de la literatura científica.
Al publicar en EA, Escuela Abierta los autores lo hacen en una publicación adherida al movimiento Open Access, tal como se indica en su página web (apartado indizaciones).
EA, Escuela Abierta está catalogada con código azul en el Directorio “Dulcinea” sobre Derechos de explotación y autoarchivo de revistas científicas españolas.
Los artículos de EA, Escuela Abierta se publican bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-SinObraDerivada.
El autor o autores del trabajo, declaran conocer y aceptar las características anteriores. Además para facilitar el cumplimiento de estas especificaciones, por el presente Documento, en caso de que el trabajo resulte aceptado para su publicación:
- Ceden parcialmente los derechos de propiedad (copyright) de título y contenido del trabajo (texto, figuras, tablas, otro material) a EA, Escuela Abierta que podrá publicar en cualquier lengua y soporte, divulgar y distribuir su contenido total o parcial por todos los medios tecnológicamente disponibles, en su web y a través de repositorios.
- Los autores conservan el derecho de autoría, pueden establecer por separado acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional, web personal o cualquier otro medio), siempre que se garantice el reconocimiento de su publicación inicial original en EA, Escuela Abierta y se citen los créditos (autoría, referencia bibliográfica de la revista, institución académica).
- Los autores declaran haber respetado los principios éticos de investigación y estar libres de cualquier conflicto de intereses en cuanto a la toma de datos, originalidad del trabajo, permisos de reproducción de materiales y derechos de autoría (declinando EA, Escuela Abierta cualquier responsabilidad en este sentido).